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blender

Blender ist eine 3D Modelling Software (siehe auch Trigonometrie).

Shortcuts

blenderhotkeyreference.pdf blender28_hotkeys.pdf

ALWAYS APPLY SCALE AFTER MODELING

render only a part of the viewport (ctrl b in cam view) https://youtu.be/fdWUjEMzDhg?t=336

showing normals https://youtu.be/AP5CTAKckBI?t=131

bevel only certain edge lops https://youtu.be/AP5CTAKckBI?t=367

bevel edge only abovea specific angle https://youtu.be/BgY3QMXQYLI?t=481

mark an edge as sharp to not bevel it https://www.youtube.com/watch?v=BgY3QMXQYLI

UV stitching https://www.youtube.com/watch?v=ZvzQTleKPGM

To select any kind of patterns of edges, for example every two, or every three edges, or any other pattern, just select two edges matching that pattern, and then just press, ctrl+shift+'+' on your numpad

Mesh

Baking

Fluids

Domain

  • adjust time & metrics
  • Domain particles - generate ~ 0.1; trace part - 0; subdivision > 1

Fluid object (what ever, sphere, circle, ..)

  • inflow
  • position inside domain; fluid - inflow; inflow velocity x,y,z

Cup

  • obstacle
  • make part of fluid
  • Bake

Rigging

  1. Bonechain der reihe nach
  2. edit: KI Knochen extruden; deform (im Bone Menü) deaktivieren; alt p - clear parent
  3. pose: KI Bone und letzten i. d. chain markieren; ctrl shift c - Inverse KI
  4. bone target (in bone constraints) auf Armature - bone auf cold target setzen; chain length (auf bone length)
  5. pole angle (armdrehung !)

ctrl p → keep offset (bewegungen)

Addons

Videos

blender.txt · Zuletzt geändert: 2024/09/15 10:16 von jango